Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

tisdag 11 december 2012

Magsjuketider...

Nu är jag LESS på sjukdomar! Vaknade i natt av att Edvin var på toan. Han hade diarre och så ont i magen att han grät! Sen somnade han om och sov resten av natten, så jag tänkte att det nog var nåt tillfälligt. Jag öppnade på jobbet så jag gick tidigt i morse. Ringde sen hem för att höra hur det var. Då ville Edvin inte äta frukost (som vanligtvis äter som en häst) och han hade ont i magen och mådde illa. Bestämde då att han skulle vara hemma från skolan själv så länge han inte kräktes. Jag skulle sluta tidigt idag så det skulle nog gå bra. Strax innan nio ringde jag hem igen och då storgrät han i telefonen för han hade så ont i magen. Då gick jag hem, känns inte bra i mammahjärtat när han är hemma själv och gråter! Nu ligger han utslagen och alldeles vit i ansiktet, han har fortfarande inte kräkts, men det verkar vara en variant av magsjuka i alla fall. Han har fortfarande inte ätit heller stackarn. Usch, det känns jobbigt då det blir så här mycket vabbande! Idag jobbade jag dessutom med två vikarier som nu blev själva kvar på avdelningen. Nog för att de fixar det galant, men man känner ändå nåt slags ansvar såna gånger. Jag tycker vi har haft vår dos av sjukdomar den här terminen, nästa termin är vi nog friska som nötkärnor!

Inga kommentarer: