Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

fredag 7 december 2012

Ensamt och tråkigt

Tv:n är allt ett sällskap när man vill- även om jag inte ser på så mycket. Fy 17 vilken tråk-kväll (nix, det blev som väntat inte åtgärdat kl 19). Hittade en gammal film i en låda som jag inte hade sett som jag tittade på, för att ha nåt att göra. Den var ingen höjdarfilm, men jag tog mig igenom den utan att somna i alla fall! För att muntra upp mig själv bjöd jag mig själv på gott fredagsmys, lakritspannacotta a'la lchf igen, en klar ny favorit! Alltså, jag hade ju kunnat hitta på nåt, men har inte orkat det heller, så jag har på sätt och vis valt att ha en sån här tråk-kväll. Tog mig inte ens iväg till affären som jag hade tänkt, med andra ord en extrem lat-fredag. Fick sms av Anneli att Thea och hon har magsjuka! Theas hade startat när hon var på ridskolan i eftermiddag... Stackars min lillgumma!!! (Stackars båda så klart...) Hoppas hon snart piggar på sig! Vilken vecka, först en hemsk förkylning och sen avsluta veckan med magsjuka, usch och fy! Själv har jag tur. Jag tror ärligt talat att jag är immun mot magsjuka. Sista gången jag hade det var jag tolv år. Jag har jobbat med förskolebarn i flera år, det har gått hemska magsjukor, men jag har aldrig fått det, även om jag till och med har torkat upp efter andra! Har inte fått det fast mina egna barn haft det heller! Det kallar jag tur, måtte den turen vara med mig livet ut!!! Nu ska jag inte tjata nåt mer om tv:n förrän den är tillbaka...Undrar hur länge det tar?

Inga kommentarer: