Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

måndag 3 december 2012

En simpel men vansinnigt god soppa!

Gjorde en soppa idag som inte innehöll några konstigheter alls... Tänkte att den nog skulle vara lite "halvtråkig", men i brist på fantasi så... Jag blev riktigt förvånad över hur god den blev!!! Mums mums och mums säger jag om den!

Tomatsoppa med fetaost, 4 port

1 gul lök
2 msk olivolja
1 grönsaksbuljongtärning
2 burkar krossade tomater
3 dl vispgrädde
3 dl vatten
1 msk oregano
1 msk basilika
Cayennepeppar, salt o peppar
200 gr fetaost

Fräs löken, tillsätt tomaterna och buljongtärning. Puttra några minuter. Mixa slätt och häll tillbaka i grytan. Tillsätt resten o låt koka ihop. Toppa soppan med smulad fetaost!

Receptet är hämtat från världens bästa lchf- tidning "Mat och hälsa", nr 5 (numret som finns i butik nu).


Inga kommentarer: