Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

måndag 17 december 2012

Barndomsminnen

Fyra ynkliga dagar kvar att jobba... Sen ledig i 11 dagar! ELVA dagar, det känns overkligt! Men så otroligt skönt det ska bli! Idag har vi varit på tomtevandring med barnen på jobbet. Vi fick till och med träffa tomten, det ni!!! Man får en speciell känsla i kroppen då man minns tillbaka till jularna när man var liten. Pirret, mystiken, nyfikenheten och glädjen. Tomten... Som i mitt minne åker spark, och sparkar med benet högt bakom sig i luften...:-) Jag minns även de enorma pakethögarna under granen. Och julmaten förstås... Och riktig Hälsinge ostkaka med saftsås... Jag minns alla jular med positiva minnen. Mormor och morfars hus med den färgglada ljusslingan på altanen och adventsstjärnan i fönstret som mormor "vinkade" med när vi for hem på kvällen, inklämda i bilen med alla nya saker... I år ska jag fira jul i mormor och morfars hus igen... Fast nu bor mamma och Jerry där. Det känns bra, det blir som förut igen... Även om tomten på sparken inte kommer i år...:-)

Inga kommentarer: