Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

måndag 31 december 2012

Sista dagen 2012

Brukar alltid göra en summering av året som gått så här sista dagen...
2012 startade inte så bra. Jag trivdes inte med mig själv eller min situation, jag ville bara kräkas på mitt jobb, och andra känslomässiga saker kom i kapp. Kände som att jag levde i nån slags bubbla som snart skulle sprängas. Blev sjukskriven i rättan tid, annars vet jag inte vad som hade hänt. Gick till en beteendevetare på Previa och en kurator på Öbacka i olika omgångar. Tyckte inte just då att det hjälpte så mycket. Jag gick några gånger bara. Tyckte det var pest att börja jobba igen, hela mitt jag skrek att jag ville göra nåt nytt! Nåt nytt på jobbfronten hände inte, jag sökte några jobb som jag inte fick. Nåt nytt med mig själv hände dock. Tror aldrig jag har tänkt så mycket som jag gjort i år. Analyserat, vridit och vänt på mitt liv. Har till och med på rekommendation av beteendevetaren några tillfällen provat på meditation och mindfullnesövningar. Efter sjukskrivningen sattes jag lite på prövning med en period full av otur på olika sätt. Men sen... Något märkligt hände där på sensommaren och helt plötsligt kände jag mig som en ny människa! Fråga mig inte hur det gick till, men plötsligt från ingenstans fick jag energi igen! Till och med jobbet började kännas roligare igen! Att jag dessutom börjat träna och gått ner lite i vikt är en bonus, men den största hälsoförändringen har skett inombords, mår helt enkelt bra nu. En skön och behaglig känsla som jag hoppas håller i sig länge. För övrigt känns det som hela året bara försvunnit, det har gått i rasande tempo. Har gjort mycket roliga saker med både släkt och vänner och året avslutades på bästa sätt med att fira jul med mina nära på den bästa platsen på jorden.
Alla i min närhet är friska och mår bra, vad mer kan jag begära? Är övertygad om att 2013 kommer att bli ett fantastiskt år! Gott Nytt År önskar jag till Er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att ha fått följa dig under året, visst har det varit mycket knasigt som hänt, vattenläckor, parkeringsböter, spindlar och annat skoj men roligast blir att få gratulera till din lyckade viktnedgång och att du mår bra som du säger. Nu är det bara några timmar kvar på 2012, så jag passar på att önska dig ett riktigt Gott Nytt År!

//Mia

Catarina sa...

Blir så glad över dina kommentarer! Tack Mia, och Gott Nytt År till dig med! // Catarina