Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 9 december 2012

Världens längsta lusseshow

Jag åkte med Thea till ridskolan för att titta på Luciafirandet. Hon skulle vara där en timme tidigare så vi åkte dit till kl tre. Jag vet att det är kallt i ridhuset så jag hade MASSOR av kläder på mig: jeans och täckbyxor, strumpor, raggsockar och mina varmaste vinterskor, linne, stickad tröja, tjock lammullskofta, vinterjackan, mössa, halsduk och vantar! Ändå trodde jag nästan min sista stund var kommen av frostskador innan det var slut. Det var liksom inte bara ett litet luciatåg, utan det var en lååååång show, den längsta jag någonsin varit på. Den höll på till ungefär halv sju!!!! Då hade både Thea och jag tappat känseln i både fingrar och tår! Kan man hyra skoteroveraller med inbyggda värmeslingor? Påminn mig i så fall om det blir en repris nästa år så jag kan förbereda mig! Nåja, det var ju fint och så, men lite väl långt...
På förmiddagen var vi bjudna till Helen på "Scones med lite smask". Jag vill inte kalla det lite direkt! Det var enormt och massor med gott. Olika ostar, bröd och kex, frukt och godsaker, marmelader och skinka... Tusen tack för allt gott och trevligt sällskap! På bilden kom visst inte alla med tyvärr, men ni ser åtminstone det fantastiska bordet, så ni förstår vad jag menar...

Inga kommentarer: