Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 2 december 2012

Adventsfika

Idag förhandlade jag med barnen. Gå på julskyltning eller vara hemma och baka? De valde det sista...:-) Edvin ville baka chokladmuffins, och Thea chokladbollar. Det blev adventsfikat här... Inga lussekatter eller pepparkakor här inte!...Men de var så nöjda så! Jag hade tänkt testa att baka en lchf- mjukpepparkaka åt mig själv, men det var slut på pepparkakskryddorna på affären så det blev inget. Testade dock att göra lakritspannacotta av mitt lakritspulver som jag äntligen hittat- på Hälsokosten. Det blev riktigt gott! Kul med nåt nytt! Idag har jag även varit ute och skottat fram bilen, jag tycker att vi har fått mycket snö, men ändå är det nog bara hälften av de 50 cm som kommit hemma i Hälsingland! Usch! Bilen var som ett riktigt ispaket, trots att motorvärmaren var i. Dörren på passagerarsidan var helt igenfrusen, så den fick vi inte ens upp! Det är ju för fantastiskt underbart med vinter! Dessutom blir det ju så vitt och fiiiint! *Kämpa, kämpa med positiva tänket!* Det sägs att om man intalar sig en sak tillräckligt länge så blir den sann till slut! ;-) Vad glad jag ska bli den dag det blir min sanning! :-)
Förkylningen är ungefär lika som igår, börjar även bli lite hes, får hoppas det går över snart. Thea har också blivit förkyld, hon nyser, hostar och är på dåligt humör. Även Jonta klagar o känner sig hängig, det är rena rama sjukstugan här! Nu väntar vi i alla fall på Solsidan!

Inga kommentarer: