Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

lördag 22 december 2012

Lchf-julgodis

Man behöver så klart inte utesluta alla godsaker för att man äter enl lchf. Det kommer fler och fler alternativ att baka och laga mat av i butikerna, och recepten finns det massor av både i tidningar och på nätet. Det är andra ingredienser än mjöl och socker helt enkelt. Idag har jag gjort lite "julgotta" till mig själv, så jag har nåt att ta till om jag blir sugen i jul. Jag har bakat Nötmakroner ( ungefär som biskvier ), jag har gjort lakritstryffel och Pepparkakstryffel. Har även gjort nåt egetpåhittat med hackade nötter och choklad... Nötmakronerna blev förvånansvärt goda måste jag säga! Resten har jag inte hunnit smaka på. Återkommer med smakresultat och bilder lite senare...

Inga kommentarer: