Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

onsdag 26 december 2012

Är det konstigt att man blir less?

Jag tycker att jag skött mig så bra i jul! Tog med egen Jansson, eget julgodis, drack bara lightmust, åt bara en portion mat, även om den var stor... Det jag vet att jag fuskat med är att jag ätit:

• Rostad lök när vi åt korv till lunch (mycket kolhydrater)
• 3 skivor gravad lax (innehåller socker)
• 2 chokladpraliner ur en Alladinask igår.
• 2 glas rödvin (ska egentligen enl lchf inte göra nåt)
• En klick mimosasallad ( bara lite mer kolhydrater än vad som är "tillåtet".
• 4 köttbullar (som förmodligen innehöll ströbröd)

Sen har jag faktiskt inte fuskat nåt mer!
Självklart har jag gått upp 1,5 kg.
Och så tycker en del människor att man ska "unna sig" för att det är jul. Vad hade hänt om jag släppt helt på kontrollen tro?

Vet att man kan gå upp 1,5 kg lätt och att man lika lätt kan gå ner det, men i mitt fall är det så väntat och klockrent. SÅ lätt går jag upp i vikt, det är ingen tillfällighet. Jag förstod att det skulle ske av det lilla "fusket". Har aldrig träffat nån som så lätt går upp som mig. Det är bara ytterligare ett bevis på att jag inte tål socker.

Idag ska jag skotta fram bilen och åka o träna. Så det så.
Nu är jag på grymt dåligt humör. Skulle inte ha vägt mig.

Inga kommentarer: