Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

måndag 23 juli 2012

Mens-info

Thea sitter och tittar i min handväska (av någon anledning). Hon fiskar upp en liten grön "Always-förpackning" = en binda ur väskan.
-Behöver du ha en blöja mamma? frågar hon.
Jag säger att jag inte behöver ha någon "blöja" just nu. Edvin tittar på oss som om vi vore dumma och säger:
-Vaddå, menar du att mamma behöver blöjor?
Lilla förståndiga Thea som är tre år yngre än sin tioårige bror förklarar klokt och redigt: "-Du förstår Edvin att vuxna tjejer behöver små blöjor ibland, fast det är ju ingen vanlig blöja. Det är för att de blöder ibland och om de har blöjan så kommer det inte blod i trosorna."

Haha, vilken diskussion. Edvin såg först lite skeptisk ut och sen såg han generad ut, och sen pratade vi om nåt annat. Det lät så himla roligt. Thea har minsann koll hon...

Inga kommentarer: