Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

lördag 7 juli 2012

Du vet att du är från Söderhamn när...

 Herreguuud säger jag bara, men alltså... Jag gick med i en grupp på Facebook som heter "Du vet att du är från Söderhamn när...". I gruppen skriver man ner minnen man har från Söderhamn. De flesta skriver roliga saker man minns och kan skratta åt, så som det ska vara naturligtvis. Interna saker som såna som inte kommer från stan kanske känner till. Trevligt på alla vis, tills det blir personangrepp och tjafs i förbannelse! Hamnade i en "tråd" där två vuxna män rent ut sagt bråkade! De blev alltså ovänner och kallade varandra för fula saker, och dessutom var det ingen av dom två som hade startat tråden från början. Vad är det med folk?
Det var så trevligt att sitta och läsa trådarna i gruppen, blev alldeles nostalgisk och kunde knappt slita mig, men sånt här gör ju att man bara blir arg. Ingen av dom gav sig heller. Till slut var jag tvungen att lägga mig i. Jag var kanske lika barnslig jag, men jag skrev lite på skoj att de kunde starta en ny tråd som heter "Du vet att du är från Söderhamn när du tycker om att älta saker i en evighet". Vet inte om det var det eller nåt annat som gjorde susen, men sen tystnade diskussionen. =) Eller så kommer dom snart igång igen, de verkar leta saker att tjafsa om. Hoppas de ger upp, det är verkligen roligt att läsa allas minnen. Eftersom det är så olika åldrar på dom som skriver där så minns man så olika saker, men de som är i samma ålder som mig skriver ju saker som man minns, och även sånt man hade glömt, men blir påmind om. Riktigt roligt måste jag säga! När man inte bott i stan på 18 år, som jag otroligt nog inte har gjort, så glömmer man så mycket. Skrämmande mycket faktiskt. Tänk att jag faktiskt har bott i Härnösand nu lika många år som jag bodde i Söderhamn. Skumt.

2 kommentarer:

Helen sa...

Halvtidsfest är temat på nästa fest alltså! Särskilt med tanke på ditt stora sportintresse... :)

Catarina sa...

Frågan är när jag har tid med en fest? Har ju så många idrottsevenemang inbokade, och dessutom är det inte bra att festa när man idrottar så mycket som mig! Tänk på det du Helen! ;-)