Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

lördag 7 juli 2012

En grå lördag

Vaknade till en grå himmel och faktiskt även några få regndroppar. Nu ser det ut som vädret inte riktigt vill bestämma sig. Det är ganska grått, men samtidigt ser man ljusa öppningar på himlen. HOPPAS det inte blir regn. Det är så tråkigt! Igår kväll var det verkligen helt underbart. Den första riktiga sommardagen, då det även var varmt på kvällen när solen försvann! Jag satt ute på balkongen ganska länge innan jag gick in. När jag gick och lade mig mellan elva och halv tolv var det fortfarande varmt ute när jag stängde balkongdörren! Mera såna dagar/kvällar tack!
Fick nyss ett sms av Jonathan: "Mamma, jag kommer till dig om ett litet tag och fixar till mig om det går bra? För pappa har inge vax, hårtork eller nåt!"
Oj vad det kan ändras på kort tid. För ett tag sen struntade han fullkomligt i håret, drog på sig mössan och gick bara...Men nu är det jätteviktigt att fixa håret, det märks på mina styling-produkter som försvinner dubbelt så fort....=/ Det är en rolig ålder att följa har jag märkt, det händer nåt nytt för varje gång han är här. Det händer så klart mycket med alla tre, men allt går i sånt tempo när man är 13, snart 14. Jonathans pappa har ju inget hår på huvet så det är inte så konstigt att han inte har nåt vax hemma kanske...;-) Jonathan har även en lärare på skolan som är helt kal på huvet. En väldigt bra och trevlig lärare. På en lektion hade Jonathan sagt till läraren: "Du...Nu MÅSTE jag få fråga en sak som jag har funderat på jättelänge, men inte frågat om...Men nu vill jag veta svaret....VAD använder du för hårgelé??
Hahaha, tur att det var en lärare med humor, han hade skrattat!
Nä, om man skulle hänga lite tvätt kanske? Min favoritsysselsättning....;-)
Från det ena till den andra kan jag konstatera att det inte är kul att ha en polkagrisrandig mage! Den är liksom vit i valk-vecken och brännande ill-röd på själva valkarna. Snyggt...Jääääkligt snyggt! Ont som f-n gör det också. Solskyddsfaktor 30 är tydligen inte nog på min blekvita hud.
Nåja...Vad är en bal på slottet?

Inga kommentarer: