Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

onsdag 19 oktober 2011

Syskonkärlek

Ibland bråkar de med varandra...ganska ofta faktiskt. Men ibland är de så fina med varandra så man blir alldeles rörd.
Edvin har fått ett "fri-kort" till Technichus av gymnastiklubben. Han kan alltså gå dit gratis hur mycket han vill ända till sista januari.
Idag såg jag att han gick till skåpet i köket och tittade i sin plånbok hur mycket pengar han hade. Sen sa han tll mig: "Mamma, om jag och Thea lägger ihop våra pengar, så kan vi hjälpas åt att betala ett inträde till henne, så hon kan gå med mig på Technichus nån dag". Han ville alltså ge henne av sina pengar för att hon också skulle kunna följa med.
Det kommer så klart inte på fråga att han ska betala det, det gör naturligtvis jag, men tanken var så fin, så fin!!!! Jag blir så glad när jag hör såna där saker!

2 kommentarer:

Christina sa...

Underbara Edvin!!!

Anonym sa...

Fin kille, verkligen spontant från hjärtat :) /Micke