Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

torsdag 27 oktober 2011

Snart är det helg! =)

Den här veckan har försvunnit, som alla andra veckor...
I natt som var vaknade jag o var kissnödig o sen kunde jag inte somna om så jag låg vaken i över två timmar helt i onödan. Hade lagomt somnat om när klockan ringde och det var dags att kliva upp...=( Blir så sur på mig själv när det blir så där. Det resulterade så klart till att jag har varit rätt trött hela dagen. Vi hade vår utflyktsdag och då ösregnade det. Precis vad jag älskar mest av allt! (Jag leker positiv nu). Det är tur jag har underbara arbetskamrater såna här dagar! Känner mer o mer att jag vill göra nåt annat. Vill inte bli 65 år och känna att jag har jobbat med samma sak hela mitt liv. Vill hinna nåt mer! Hade i alla fall fått två responser på berättelsen där vi skulle beskriva en miljö utan att använda adjektiv. De hade skrivit positivt igen, jag tror de är lite för snälla i min studiegrupp. Hade önskat att även denna uppgift skulle skickas till handledaren i stället, så man verkligen får veta. Nåja, det är ju fler som ska kommentera, inte bara två. Idag kom uppgiftsblad nummer tre. Man hinner knappt skicka in de sista uppgifterna, så kommer de nya! Om jag tyckte att de förra uppgifterna var en utmaning, så blir det här en ännu större utmaning. Bland annat ska vi skriva en science fiction-novell på 4-5 sidor!!!! Sci-fi är inte direkt min genre när det gäller filmer o böcker. Man kan säga att jag ogillar det skarpt. Så det blir nåt att bita i. Det stod i alla fall att nu var delkurs 1 slut så nu kunde vi vänta oss ett betyg på den snart. Det blir spännande att se vad det blir för betyg.
Funderar på om jag ska slå in julklapparna jag har köpt? Känns aningen fel att ställa sig o slå in julklappar i oktober...men om jag inte slår in dom så kommer de nyfikna trollen att hitta dom, har ju inte så stort här... så det är lika bra. Minns för ett par år sen när jag hade beställt kallingar till Jonta från "New body". Slängde upp dom högt i ett köksskåp och tänkte att jag skulle slå in dom dagen efter... Samma kväll var Jonta på "godisjakt" i varje skåp så klart... Hörde hur han förvånat ropade: "Mamma, här ligger det såna där New-body-kalsonger" som jag vill ha!" Jaha, ja men ta dom då!!!! Den gången lärde jag mig att det går inte att gömma saker, ens för en dag.

Inga kommentarer: