Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 2 oktober 2011

Promenad

På tjejmiddagen sist hjälpte Helen mig att installera "Runkeeper" på telefonen. När man använder det så mäts sträckan man går, plus att man kan se exakt vart man har gått på en karta eftersom man har gps:en igång på telefonen då. Den räknar också ut hur många kalorier man bränt och hur lång tid det tar. Lite småkul så där. Testade den nu i alla fall, och vi gick 6,95 km på en timme och tio minuter. Duktigt, med tanke på att jag inte rört mig över huvud taget på evigheter...(igen). Ann och jag gick så otroligt mycket för några år sen, nästan dagligen. Oftast gick vi den här rundan som vi gick idag. Det är så trevligt när vi går, vi har alltid så mycket att prata om så tiden går så fort. Vi borde verkligen återuppta den goda vanan igen. Nu är det dags för en dusch innan läggdags!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt med långpromenad med en vän :) Tiden bara flyger iväg liksom. /Micke

Catarina sa...

Ja, dumt att man inte tar sig iväg lite oftare bara...

Helen sa...

Fick du igång den alldeles själv?! Du är ju inte alls oteknisk!

Catarina sa...

HAHAHAHA... utan din hjälp hade det aldrig gått så klart! ;-)