Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

måndag 10 oktober 2011

Minnen

Eftersom jag äntligen tagit mig i kragen och uppgraderat Spotify, så kan jag nu mer lyssna på alla låtar hur mycket jag vill! Sitter o lyssnar på gamla "godingar" från förr och tänker på hur otroligt mycket minnen låtar kan väcka inom mig. Musik och dofter kan trigga igång hjärnan och hitta gamla minnen som man trodde att man hade glömt för länge sen. Ganska intressant. Kan tänka att "den här låten spelade jag när jag.." osv.... och samma sak med dofter. Om jag känner en lukt kan jag tänka att "den parfymen hade jag på mig vid det tillfället för 20 år sen" och såna saker. Konstigt vilka saker hjärnan lagrar ibland. Tex igår lyssnade jag på "When the children cry". Direkt kom jag att tänka på när jag var hos min kompis Maria som jag umgicks med när jag växte upp, vi kanske var 13 eller nåt? Vi stod ute på hennes gård en varm sommardag och kastade en boll mot en vägg, och så hade vi tagit ut hennes nya, och på den tiden "coola" dubbelkassettbandspelare och lyssnade på den låten! Hörde även "Black velvet" med Alannah Myles och tänkte på när vi var på husvagnssemester och lyssnade på den låten. Jag har nästan nåt minne förknippat med varje låt. Hörde på "Bye bye Johnny" med Return och tänkte på vårt konfirmationsläger...haha... det är ganska roligt att lyssna på gammal musik bara för att man får den där "resan" i tankarna på köpet....;-) Ibland blir jag nostalgisk och sentimental också. Ganska häftigt hur mycket och ibland onödiga saker som får plats i hjärnan..... Nu ska jag gå o sova. God natt!

Inga kommentarer: