Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

onsdag 12 oktober 2011

Lyx-stund

Jag ääälskar att gå till frissan!!! (För att det känns som en lyxig tid-för-mig-själv-stund) Nu fick jag ju så lov att gå till en annan än den jag brukar eftersom hon har flyttat till Norge...=( Den här tjejen var visserligen duktig, men hon var sååå försiktig!!! När jag klipper mig vill jag liksom klippa mig!!! Hon tog så liite så liiite så jag fick säga till henne att ta mer! Lite valuta för pengarna ska man väl ha! Hon sa ju själv att "det är inte lätt att ta över kunder från någon annan som vet exakt hur dom vill ha det", och det kan jag tänka mig! Men ändå...Jag har inte tålamod för en millimeter i taget...Men men, slutresultatet blev helt ok, så det var ju inget fel så. Men det var inte som Lina...=( Får väl prova några olika det här året Lina är borta så kanske jag hittar nån som jag trivs med!
Nåja, nu sitter jag och väntar på att klockan ska bli 18 för då ska jag trava iväg bort till jobbet för att ha föräldramöte på vår avdelning. Skönt sen när det är gjort.
Idag ringde det en gubbe som ville prata om pensionssparande med mig! Fyyyyy så tråkigt, och det sa jag också.... "Ja men även om det är tråkigt så är det oerhört viktigt" förklarade den vise mannen. "Jag veeeeeet", men jag fattar ändå inget av sånt där. Jag pensionssparar lite grann varje månad, det får räcka. Jag orkar helt enkelt inte sätta mig in i det. Det orangea kuvertet gör sig bäst i pappersinsamlingen tycker jag! Finns väl roligare saker att tänka på när man är 35 år, eller?? Jag kanske inte ens lever tills jag blir pensionär. Som sagt, jag veeet att det är viktigt. Men ändå. Jag bad den vise mannen att jaga upp nån annan som är mer intresserad. "Jo jag har 50 stycken till som jag ska ringa nu" sa han.
Då tänkte jag att jag har ett himla roligt jobb jämförelsevis.

Inga kommentarer: