Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

fredag 7 oktober 2011

En guld-dag med massa beröm! =)

Vilken dag! I morse kom min chef och kramade om mig och verkligen ÖSTE beröm över mig! Ja, nu låter jag kanske "skrytig" men det är inte så jag vill framstå. Men jag blev SÅ glad! Hon ville läsa mina berättelser och hade gjort det igår kväll, och tyckte att de var jättebra! Hon tyckte jag skulle skriva mera och skicka in till olika förlag. Igår gav hon mig även särskilda arbetsuppgifter på grund av mina "skrivkunskaper" som hon uttryckte sig. Kul! Berömmet var inte kul bara för att det kom just från min chef, men det är roligt att hon vill ta del av dom även fast kursen inte alls ingår i mitt jobb, det är ju något jag gör på sidan om. Jag blir glad av att människor är intresserade och frågar om dom får läsa, vilka de än är. Dessutom känns det roligt om jag kan ha nytta av min "på-sidan-om-arbetet-kurs" även på jobbet i alla fall. Eftersom jag helst av allt skulle vilja jobba heltid med att bara skriva i någon form, så blir jag glad för alla små "skrivuppdrag" jag får.

Nu i kväll när jag kollade mailen hade jag även fått responsen från handledaren, och då blev jag lika glad en gång till!!!!! Det var nästan bara positivt och mycket beröm där med! Hon hade några "tänk på-tips" som jag suger i mig som en svamp, men det var verkligen småsaker, det mesta var som sagt bra, så det känns jätteroligt verkligen! Har känt mig på bra humör hela dagen!

I kväll har Ann och barnen varit här på besök. Vi har haft fredagsmys med Idol så klart. Trevligt att surra en stund som vanligt.

Idag när jag slutade tidigt hann jag förresten bort till skolan och titta på "Fredagssamlingen". Thea och hennes 6-årsgrupp uppträdde med "Trulle-sången". Det var jättefint så jag satt o grinade som vanligt... Duktiga barn!

Idag kan jag lägga mig med ett leende på läpparna. Har många saker att vara glad över. Jag känner i alla fall att jag gjorde helt rätt som hoppade på den där skriv-kursen, vart den än leder, om den över huvud taget leder någon vart? Men jag känner att det är rätt, oavsett.

Sov gott!!!! =)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt!Känn dig stolt!
:)

// Linda Viberg

Christina sa...

Du vet väl att det är en mening med allt?

Catarina sa...

Tack Linda, ja jag känner mig stolt och erkänner det! =)Mamma: Ja, jag vet att allt har en mening, så småningom kommer jag få veta vilken mening skrivandet har, det vet jag! =)

Anonym sa...

Inte skrytigt alls!!!! Du har gjort ett bra jobb som förtjänar beröm, klart att du är stolt över dig själv. Med all rätt också :) Ta vara på det!!!!! / Micke

Catarina sa...

Tack! =)