Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

onsdag 5 oktober 2011

Höst

Nu är det verkligen höst på riktigt. Träden är som allra finast, fast på en del träd har löven redan rasat av. Vad fort det går, man hinner nästan inte med. Det är ett helt år sen jag flyttade, det känns helt ofattbart vad fort det året har gått! Och vad mycket som har hänt under det året på nåt vis!

Idag slutade jag tack o lov tidigt, eftersom vi ska på den där "löneutbildningen" senare i kväll. Jag hoppas verkligen att det är mer intressant än vad det låter eftersom vi ska sitta där i tre och en halv timme o bara lyssna. Håller på lagar mat just nu... eller kokar potatis i alla fall. Hade en glasslåda fylld med Kalops i frysen som jag bara ska värma till. Lämpligt och gott!

Funderar på mina nya uppgifter i kursen... de är svårare den här gången... En uppgift är att skriva en berättelse där man gestaltar en person eller en miljö utan att använda adjektiv. Svårt! En annan uppgift är att vi ska skriva en dikt under rubriken "Nåd"... sen är det 3 uppgifter till, men de känns inte lika svåra. Känner mig inte helt bekväm med att skriva en dikt. Har inte gjort det så mycket i mitt liv. Skrev några när jag var i tonåren, men det är aldrig nåt jag har visat för någon och jag tror inte ens att de finns kvar någonstans. Jag är med andra ord ovan, och framför allt ovan att dela med mig till andra. Därför känns det på något vis extra svårt. Men men, det ordnar sig nog det med...
Jag hoppas att man får nån respons från handledaren på de där berättelserna jag skickade in till henne snart, jag vill ju veta hur det har gått! Jag vill veta vad man bör tänka på och kan förbättra, så man utvecklas på nåt sätt, det är ju min tanke med utbildningen! Det är några stycken i min studiegrupp som har kommenterat det där "påhittade barndomsminnet", men de har bara skrivit positiva saker. Jättekul, verkligen, och jag blir så klart smickrad och glad, men jag är här för att lära mig nåt nytt, och det gör jag inte om jag inte får veta mina brister, och såna har jag naturligtvis eftersom jag inte är nåt proffs. Därför är jag oerhört nyfiken på vad handledaren har att säga. Ska väl få nåt slags betyg också på det. Men det verkar ta sin tid, de har väl många "sop-historier" och annat att läsa igenom!

Nu ska jag försöka hinna med maten, läxläsning med Edvin o annat innan det är dags att ge sig iväg igen.. Är det förresten torsdag i morgon? IGEN?? Det var ju nyss det. Det går fort, som sagt.

Inga kommentarer: