Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

måndag 17 oktober 2011

Bokstaven R och nya tänder!

Idag när jag träffade Thea för första gången på en vecka så var hon som en ny tjej! Herregud vad mycket det kan hända på en vecka ibland! Framtänderna har vuxit ut jättemycket och hon har lärt sig att säga R. Hon som tränat så länge och verkligen velat kunna, och nu fungerar det äntligen! Hon var såå lycklig över det så hon ringde till både Madde och mamma bara för att berätta den stora nyheten! Sen hade jag lång-prat med mamma i telefonen. Det behövs ibland och nu kändes det som vi hade massor att prata om!
Edvin är bjuden på kalas till laserhallen i Sundsvall i helgen. IGEN. Gissa om han är glad?? Han som inte ville åka hem efter förra gången. Själv blir jag allt mattare av alla föräldrars engagemang när det gäller barnkalas... Vad är det för fel på att leka och äta tårta liksom?? Nåja..
Thea har börjat ljuda och skriva ganska mycket på sistone. Nu i kväll satt hon och skrev en massa ord på ett papper. Det som stod på papperet var: THEA, MAMMA, CATARINA, JONATHAN, EDVIN och sist men inte minst ordet MATLAGNING.... Haha, vad jag skrattade när jag såg det! Hon älskar verkligen att få vara med och laga mat o baka o sånt, så det var lite roligt att hon skrev det...
På lördag morgon ska hon på rid-lekis. Huuuuga.... Det var Patric som hade satt upp henne på väntelista dit en gång och nu när hon väl fick en tid så kunde inte han gå med henne för han hade något annat inbokat, så då måste ju jag så klart, och jag avskyr verkligen hästar. Jag tycker att de är stora, läskiga och luktar illa. Jag gruvar mig, vill vara på så långt avstånd som möjligt....men Thea tycker att det ska bli jättekul, hon längtar nåt oerhört och har pratat om det i flera veckor nu. Och vad gör man inte för sina småtroll??

1 kommentar:

Anonym sa...

Face your fears för barnens skull, säger ju det, en bra mamma :) /Micke