Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 2 oktober 2011

Nattligt samtal

Klockan tre i natt vaknade jag av att det ringde på mobiltelefonen...Okänt nummer. Hjärtat pickade hårt och jag hann tänka tusen tankar. Hade det hänt nåt?

"- Catarina"
"- Hej, vem pratar jag med?" (en kvinnlig röst som lät skum, halvt drogad och på bred göteborska)
"- Det är Catarina"
"- Hej Catarina, hur mår du?"
"- Jag mår bra, låg o sov, jag tror att du har kommit fel..."
"- Nej jag har inte kommit fel."
"-Jo det har du, jag känner inte dig, hej då..."
"-Catarina, din jävel...."

Sen lade jag på.
Klarvaken. Lite rädd. Jag tyckte att det var ett otäckt, obehagligt samtal. Förmodligen var det nån drogad människa som ringt helt fel, men jag tyckte det var jättehemskt. Just det där sista jag hörde precis samtidigt som jag lade på luren...Usch! Sen låg jag vaken bra länge och var jätterädd att hon skulle ringa igen. Det gjorde hon tack o lov inte. Till slut somnade jag igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch och fy vad hemskt!!! Huga vad jobbigt!!!! Tur att det va ett rikspucko som ringt fel, och inte nåt annat. Men vem skulle vilja dig illa??? Ingen tror jag, du är ju en jättebra människa ju :) /Micke

Catarina sa...

Ja vilken knäppgök....