Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

måndag 7 maj 2012

Tur i Oturen

Det är givetvis en sorg och en irritation att Edvins cykel blev stulen. Det är ren otur att sånt händer! Hur som helst så hade jag tänkt tittat efter en begagnad "ny" cykel till Edvin i födelsedagspresent, så jag hade tänkt att han skulle klara sig med den som blev stulen fram till dess. Nu blev han ju dess värre utan cykel. Av en slump såg jag en tjej som sålde en jättefin Crescent cykel på facebook köp och sälj för 800 kr. Mycket pengar, ja visst, men ändå relativt lite för en sån fin cykel! Jag visade den för Edvin och efter mycket om och men ville han åka och titta på den. (Han vill inte ha fot-broms för det är väl inte så "inne", men JAG vill att han ska ha det! Och det var det på denna cykel).Väl där hos familjen som sålde den tyckte han om cykeln på direkten. Mannen i familjen var otroligt tillmötesgående och bytte stödet till ett bättre åt oss medan vi var där och justerade sadeln osv. Dock påtalade han att sadeln inte är originalsadel till den cykeln så den passade inte riktigt, den lutade aningen uppåt.(Knappt synbart som ni kan se) "Men vi kan dra av ett par hundra på priset så kan ni ju köpa en annan sadel om ni vill" sa han och så blev det. Så jag betalade 600 kr för denna cykel. (DC-klistermärkena var borttagna). Nypris för cykeln var 4595 kr!!!! Fick med cykelmanual och värdehandlingen till den! Håll med om att jag gjorde ett fynd, trots att vi egentligen inte skulle ha en cykel just nu!
Nu har jag en glad och nöjd Edvin kan jag lova!

1 kommentar:

Christina sa...

Vad roligt för Edvin!!! Han får väl ha den i sovrummet!