Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 6 maj 2012

LCHF och hälsa, utan att tjata om vikt...;-)

Som alla vet vid det här laget så har jag provat en miljon viktminskningsmetoder. Av alla dessa har jag lyckats bäst med Viktväktarna då jag gick ner nitton kg. Men ändå känns även det som ett misslyckande eftersom jag gått upp hiskeligt massa kilon sen. Ni som följt min blogg vet även att jag gillar LCHF-konceptet, tycker det är en enkel metod med god mat, man behöver inte räkna och hålla på krångla. Av någon märklig anledning har metoden dock inte fungerat för mig som viktminskningsmetod. Däremot har jag mått bra när jag ätit den kosten. Har sluppit undan både bullrig/svälld mage och huvudvärk som jag annars ofta har. Dessutom upplever jag att min hy mår bra av den maten och att jag känner mig piggare.

Just nu har jag lagt allt vad viktminskningsförsök heter på hyllan. Eftersom jag varit stressad en period har jag tänkt att jag ska släppa viktminskningsfokuset ett tag eftersom det också är nåt som stressar mig. Däremot har jag tänkt att i den mån det går hålla mig till LCHF-kost, bara för att jag mår bra av det. Åtminstone så länge jag känner att jag orkar. Har bara ätit LCHF sen i tisdags och jag känner redan att sockersuget minskat. Var inte ens sugen på godis igår när barnen åt sitt lördagsgodis. Förr eller senare blir jag vansinnigt sugen på potatis eller nåt sött, och då är det väl kört igen sen, men tänker att det är bra för min kropp att avstå från socker en period i alla fall, hur länge eller kort tid det än blir.

Hur som helst så har jag upptäckt att det finns ett större utbud av LCHF-produkter nu än förr när jag höll på med det. Receptet på hårdbrödet jag lade ut här om dagen är bara bäst, har bakat en plåt till nu i kväll för det går åt som smör i solsken...

Dessutom har det kommit trevliga nyheter i godishyllan på Ica som jag så klart har provat i helgen. Betyg 5 av 5 möjliga!


Inga kommentarer: