Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 13 maj 2012

Packa

Nu börjar det dra ihop sig för flytt-packning....Huuuga, ryser bara vid tanken på vilket jobb det är med det! Men eftersom jag vet att det för nåt gott med sig så känns det rätt bra ändå! Madde och jag gick förbi lägenheten igår och kollade in genom fönstret på nedre våningen. Fondväggen i min "sovrumsdel" var nu målad och den blev jättefin, precis så som jag hade tänkt mig! Färgen jag valde där är lite åt ljung-rosa-grå- hållet... Konstig beskrivning, men jag vet inte hur jag ska förklara annars. Den är ljus och fin i alla fall mot de vita väggarna intill. Undrar om de har målat på övre våningen också? Det var liksom lite svårare att kika in där! ;-) På fredag har jag tagit en semesterdag eftersom det är röd dag på torsdag, så då blir jag långledig i hela fyra dagar! Skönt... och då tänkte jag att jag och barnen ska hjälpas åt att packa så mycket som det går! Ska få låna flyttkartonger av en förälder på jobbet som så snällt har erbjudit sig! Det tackar jag för!!!! Någon dag här i veckan har jag även tänkt att jag ska flytta alla saker jag har i förrådet, jag har fått en nyckel så jag kan göra det och det vore ju skönt att få undan! Egentligen hade jag och Madde tänkt gjort det idag men då hade vi ingen som helst lust så vi struntade helt enkelt i det! Jag hoppas jag får någon hjälp med flytten, jag har liksom inte fått nån riktig klarhet i det än. Förhoppningsvis kommer lillebror upp och tar nån kompis med sig som kan hjälpa till att bära...Det är nog inte den roligaste flytten att hjälpa till med. Två trappor ner med soffan och allt annat tungt och sen upp en trappa i nästa hus...Lite synd att det inte finns några hissar i de här husen! Hur som helst så orkar jag inte bära möbler själv. Och så är det ju tvättmaskinen också, den är nog också ganska tung! Nu längtar jag bara tills allt är klart och jag har fått ordning och reda! Måste bli av med mitt bord också, och skaffa ett nytt. Det här är alldeles för stort så jag behöver ett mindre. Mycket att tänka på...

Inga kommentarer: