Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

onsdag 2 juni 2010

Uttråkad

Nu har jag varit hemma länge, tre dagar från jobbet plus helgen, fem dagar i sträck! Det börjar märkas, för jag är grymt uttråkad. Vet inte vad jag ska hitta på? I morgon ska jag gå till jobbet i alla fall. Borde egentligen vara hemma veckan ut, men vem har råd med det?? Det låter ju helt sjukt när man säger så, men det är verkligen inte billigt att vara sjuk...suck.... och känner jag mig rätt så blir det inte bättre även om jag är hemma, mina förkylningar brukar sitta i evigheter när de väl kommer. Så jag får nog räkna med ett tag till. Alltid när jag har varit hemma från jobbet, vare sig jag har vabbat, haft ont i ryggen, eller som nu varit förkyld, så brottas jag alltid med ett dåligt samvete över det. Varför är det så?? Som om det inte är ok att bli sjuk?? Nästan så jag börjar tänka ut hur jag ska ursäkta mig när jag kommer till jobbet....! Helt kokko. Det måste jag sluta med, jag har verkligen inte haft många sjukdagar i mitt liv, varken när jag gick i skolan eller när jag jobbat. Ändå känns det som jag är kriminell när jag stannar hemma. Mycket märkligt. Nåja. Klockan är kvart i åtta och det känns som jag skulle kunna gå och lägga mig nu, så trött är jag. Måste nog gå ut och hämta in tvätten också, annars börjar det väl regna i natt eller nåt...=/ Nu ska jag ringa och jaga rätt på Edvin..... På återseende!

Inga kommentarer: