Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

torsdag 3 juni 2010

Klassresa

I morgon åker Jonathans klass på skolresa. Inte särskilt långt, närmare bestämt till Utansjö...(!), där de ska få bo helt utan kostnad på ett vandrarhem. Där finns visst en liten sjö där man kan fiska och bada (om man vill...?), även en "badtunna" som kanske är mer behaglig i temperaturen... Jag hoppas de får riktigt roligt, men det är jag övertygad om att de får. Minns själv när jag var i den åldern. Vi åkte inte heller på någon lång resa, men jag minns fortfarande hur roligt jag tyckte att det var ändå! De som är klassföräldrar ville ha fler föräldrar med sig och jag blev tillfrågad. För min del var det ok, men inte för Jonathan. Han ville INTE ha med sig mamma på resan. Snäll som jag är respekterar jag det och tackade nej. Vill ju inte att han ska tycka det blir jobbigt att åka på resan.... det där får man försöka minnas, just den perioden då det var lite "pinsamt" att ha mamma med sig. Just nu i detta skrivandets stund är Jonathan på avslutningsmiddag hos en av sina lärare, Birgitta. Hon hade visst bjudit hem femmorna till sig så här innan de slutar på Vindens hus. Idag har jag jobbat och allt är sig likt igen. Snörvlar fortfarande, men det får jag stå ut med. I helgen är det tivoli och marknad här i stan.... Inte min favoritsysselsättning om man säger så, men vi har lovat Edvin och Thea att åka ner på lördagen. Jonathan vill gå med sina kompisar när de kommer hem från resan. Så då vet man vad man gör i helgen....=/ Nu ska jag natta mina yngsta troll. Sen går nog självaste trollmamman i säng i skaplig tid också. Natti natti.

Inga kommentarer: