Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

lördag 19 juni 2010

En tanke till mormor

Har tänkt så mycket på mormor hela dagen. Hon gillade kungafamiljen. Varje år när jag var liten så länge jag kan minnas köpte hon en liten fickalmanacka med kungafamiljen som hon hade liggandes på furubordet på övervåningen. Vi brukade titta på bilden på kalendrarna och jämföra från år till år hur kungabarnen hade vuxit och förändrats... Jag minns hur vi tittade tillsammans i tidningar på de vackra kläderna och smyckena. Victoria är ett år yngre än mig så det klart att det var spännande att en sån liten flicka var en riktig prinsessa! Mormor skulle ha suttit bänkad idag om hon hade levt. Kanske satt hon här i soffan och tittade med mig....? Eller kanske satt hon på första parkett i Storkyrkan? Hur som helst tror jag att hon log och fällde en glädjetår hon också där i himlen. Jag tror dessutom att hon gillade Victorias klänning. Mormor gillade det som var enkelt, slätt och snyggt, utan krusiduller. Åh vad jag saknar min mormor!

Inga kommentarer: