Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

onsdag 2 juni 2010

Min kära bror

Som jag kanske nämnt tidigare så har min kära bror Magnus, väldigt jobbigt med sin ADHD. För ett bra tag sen (säkert ett halvår sen) sökte han nåt "kampanj-jobb" av nåt slag. Om jag förstått det hela rätt så får man gå en utbildning för att senare utbilda andra yrkesgrupper (tex poliser), om hur det är att leva med psykisk ohälsa, utifrån sin egen erfarenhet. Detta för att öka förståelsen i samhället. Det dröjde med svaret och man hade nästan glömt det där....tills igår kväll då han ringde och sa att han är antagen till utbildningen!!!! Baserat enbart på hans egen berättelse i skriftform, inte ens nån intervju behövdes. Han är en av 25 personer som valts ut på detta sätt. Över 300 sökanden! Så han ska till Stockholm på utbildning i aug-sept. Mat, boende och resa betald. Grattis säger jag till min kära bror! Jag tror att det är nån mening med detta, sen kommer det säkert lossna med jobb o allt, jag bara känner det på mig! Om inte annat så tror jag det är guld värt att träffa andra människor i liknande situationer som förstår varandra på ett sätt vi andra aldrig kommer att göra. Jag har alltid tyckt att han skulle passa ypperligt till att föreläsa om ADHD, kanske blir det så?? Han kan uttrycka sig jättebra både i tal och skrift, jag tror det passar honom som handen i handsken. Man kan läsa mer om kampanjen på http://www.hjärnkoll.org/ Jag är så glad för min brors skull. Jag vet att han är jättenervös, men jag tror på honom, eller rättare sagt jag VET att han kommer att fixa det galant! Grattis än en gång!

2 kommentarer:

Linda Viberg sa...

Men, vad roligt!

Cecilia Kautzman sa...

Jättekul för honom! Hälsa så mycket från mig!