Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

torsdag 24 juni 2010

Midsommarfirande på jobbet

Fint väder, glada barn, en liten midsommarstång, långbord...., jordgubbar, glass och grädde... Ja, såna här dagar har jag ett ganska ok jobb tycker jag allt. Har dess värre bränt mig i solen så jag ser ut som ett stoppljus. Man tänker ju inte på hur solen tar när man "bara är ute", så jag hade inte smort in mig, vilket jag får ångra nu när armar och ansikte kokar. Inte bra. Fattar inte varför jag så lätt bränner mig. Blir alltid röd, och sen lika vit som vanligt igen. Både mamma, pappa, o lillebror blir ju alltid så bruna o fina, för att inte tala om neger-syster Madde. När jag var liten blev jag alltid brun. Inte nu längre. Tråkigt.
I morgon är det "riktiga" midsommarafton. Vi ska till Patrics föräldrar och äta lite midsommarmat. Hoppas på lika fint väder som idag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Trevlig helg till er! Vi ska fira midsommar på Furuskär med Hallgrans. Kram från Marie G med familj

Anonym sa...

Hallgrens ska det ju vara, hihi.