Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

lördag 12 juni 2010

Gårdagens middag

Måste dela med mig av gårdagens middagspaj. Hade aldrig gjort den förut, men det är nog faktiskt den godaste paj jag har ätit! Riktigt god!!! Prova vettja!!! Italiensk Salami och Briepaj, 4-6 pers. Deg: 125 gram margarin 3 dl vetemjöl 2-3 msk kallt vatten. Förgrädda pajskalet i 200 grader 10 minuter. Fyllning: 100 gram salami 100 gram Brieost. Hacka både salamin och osten och strö i pajskalet. Blanda sedan: 2 ägg 2 dl matlagningsgrädde 1 msk grön pesto 1 tsk sambal oelek 2 dl riven ost salt o peppar. Häll sen "smeten" över salamin och brien. Toppa med delade körsbärstomater. Grädda pajen ytterligare i 30-35 minuter. Jag serverade med en kall sås av creme fraiche, vitlök o salt, en god sallad och pain riche. Mycket mumsigt!

Inga kommentarer: