Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 6 juni 2010

Sveriges nationaldag

Idag är det faktiskt Sveriges nationaldag. Vi är lite dåliga på att fira denna dag i vårt land. I andra länder är de bättre på att fira sin dag. För mig har denna dag alltid varit lillebrors födelsedag, så GRATTIS Magnus på din 29-årsdag! 29 år sen jag blev stolt storasyster! Idag har jag och Jonta staplat ved! Ja ni läste rätt, tro det eller ej!!! 2 jättestora högar har vi tagit reda på ute på gården. Det känns så klart i ryggen nu, men Patric fick för en gångs skull slippa göra det, han tar reda på hundra gånger så mycket ved resten av året.... Sen har vi ätit Tacogratäng, gott! Solen skiner och det blåser fint, så jag har tvättat flera maskiner och hängt ut på tork... Hade även tänkt städa här idag, men jag orkar inte! I morgon ska jag och A-C sitta ner och planera inför hösten då vi ska jobba tillsammans, det blir nog spännande. Synd att vi inte vet vem den tredje blir i arbetslaget. Eftersom det bara är en halvtid som ligger ute på annonsen så kan inte Jessica söka den, och det sörjer jag! Det innebär att jag inte får fortsätta jobba med henne som jag hade hoppats...men sånt är livet! Hoppas för hennes skull att hon hittar nåt bättre så hon inte behöver bli arbetslös. Kommer att sakna henne jättemycket!!!

Inga kommentarer: