Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 6 juni 2010

En röd snopp eller ett cykelhandtag??

Humor från Malaysia! Detta vykort fick vi i vintras när syster Madde och Mathias var där på semester. Kortet har legat framme på bänken och vi har skrattat åt det många gånger. I morse låg det av nån anledning på bordet och barnen satt och tittade på det när vi åt frukost.... Thea undrade: "-Mamma, varför har såna där apor så röda pillesnoppar??". Jag svarade att jag inte visste. Edvin började gapskratta och sa, som om vi vore dumma i huvet: "- HAHA, trodde ni att det där var en pillesnopp??? Han sitter ju på ett rött cykelhandtag!!!!".
Ja där ser man.... vi kanske har missförstått humorn med det där kortet?? Eller vad säger du Madde??? ;-)
Lite roligt var det tycker jag allt!

1 kommentar:

Madde sa...

HAHAHHAA!! Årets kommentar! :D

Vi har nog alla missförstått det där kortet ;)