Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

lördag 6 april 2013

Gym, promenad och Smörgåstårta till middag....!

Startade dagen med att åka på Actic och träna. Hurtigt värre så här flera veckor sen sist. (Har inte tränat en gång medan bilen varit trasig!). Det gick i alla fall jättebra, hade faktiskt inte tappat vare sig kondition eller styrka på de här veckorna kändes det som! Kom hem igen, fixade lite inför Theas födelsedag... Sen ringde Ann och frågade om jag ville hänga med på en promenad. Ja, varför inte, tänkte jag eftersom barnen ändå inte var hemma. Sagt och gjort, det blev en 8 km promenad i blåsten. Ganska kallt idag! Hem och tog en het dusch, höll på frysa ihjäl. Thea skulle äta middag hos Melanie, (hon ska övernatta hos henne i natt), Edvin ringde och sa att han skulle äta hos Jesper och Jonta skulle äta på stan med sina kompisar.... Hm, tacosen får vänta tills i morgon tänkte jag då. Funderade över vad jag själv var sugen på till middag? Blev extremt sugen på Smörgåstårta. Ja ni läste rätt, smörgåstårta, guuuud så gott! Har ett tag undrat om det skulle fungera att göra smörgåstårta på ett lchf-brödrecept som jag har. (samma som jag tidigare gjort hamburgerbröd av). Varför inte testa? tänkte jag. Så det fick bli så.Smörgåstårta fick bli min middag idag! Värsta finmiddagen så här på en lördag. Till bara mig dessutom. Men det tycker jag att jag var värd idag! Kan säga att den blev jättegod, den kan man lätt bjuda på, även till de som inte äter lchf-kost. Och den är säkert ännu godare i morgon när den stått och "dragit".

Inga kommentarer: