Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

måndag 8 april 2013

Sjuka fobier

Alla som känner mig vet att jag har haft/har delvis fortfarande en konstig "fobi" när det gäller bilkörning. Jag har blivit mycket bättre och modigare de sista två åren då jag haft en egen bil, men det finns fortfarande en massa spärrar. Det största bekymret är när jag ska köra till platser jag inte har kört till förut. Såna småsaker kan ge mig sömnlösa nätter. Ikväll skulle vi på en utbildning med jobbet och jag hade inte kollat upp om det fanns någon jag kunde åka med dit. Utbildningen skulle vara på Bondsjö förskola. Ett ställe jag vet vart det ligger, men inte vet hur jag ska köra för att komma till. Den lilla fjantgrejen gjorde att jag låg vaken från kvart i två i natt tills jag klev upp...! Hur sjukt är inte det? Nu löste sig den saken eftersom jag fick åka med arbetskamrater, men ändå!!! Blir SÅ vansinnigt irriterad på mig själv när jag håller på så där! Vad är det värsta som kan hända liksom? Att jag ev kör fel och får fråga någon om vägen, i allra värsta fall komma lite sent...Jag vet inte själv vad det är som gör att jag blir så där! Allt som är nytt blir liksom ett jätteproblem. I morgon ska jag besiktiga bilen också- alldeles själv! Förra året när det var första gången minns jag att jag "tvingade" med mig Erik för jag var så nervös. I år ska jag inte be någon om hjälp, jag ska klara det själv nu. Men nervös ÄR jag ändå...fast vad kan hända? Att jag råkar köra på besiktningsgubben eller nåt?!? Inte så sannolikt...:-)
Som sagt...jag är medveten om det och jag jobbar med det. Men nog sjutton kan man ha väldigt märkliga fobier?!? Nåja... Nu känns det att jag varit vaken sen kvart i två i natt... Dags att sova...

Inga kommentarer: