Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

tisdag 16 april 2013

Kasslergratäng och glass-Loka...

Som vanligt trevligt med besök av syster, även om det blev kort denna gång! När hon kom hade jag gjort ett för mig nytt, men enkelt kasslerrecept. Jag hade dock kanske ca 1 msk sambal i för att det inte skulle bli för starkt,och en hel rund creme Bonjour-ask. Jag hade ett kg kassler, ca 3 dl creme fraiche och ca 1,5 dl grädde. riktigt mumsigt! Blomkålsris kokt i grönsaksbuljong till. En lakritspannacotta hann vi med också!
Blev givetvis senare än vanligt igår, så jag är rätt trött nu, kl 05.51...
Det blev lilla julafton igår kväll också, glada barn som inte alls var förberedda på paket! Jag fick en Loka i present också! Madde har pratat om att den var så god, men jag har inte hittat den här i Härnösand på de affärer jag letat! Men nu fick jag en, och den var god! :-)
Idag ska jag på Ok o byta däck, plus att lillgumman ska till tandläkaren. Men först...- Mot jobbet!





Inga kommentarer: