Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

tisdag 30 april 2013

Rättikagratäng och Kyckling i Gräddragonsås

Här kommer recepten från gårdagens tjejmiddag. Rättikagratängen är hämtad från Åses sida. www.56kilo.alltforforaldrar.se. Kycklingen är ursprungligen ett recept som jag tagit från Viktklubb.se för många år sen när jag var med där. Har bara ändrat procenten i grädden lite motför i originalreceptet....



Så här blev Min gratäng!

Kycklingfilé i Gräddragonsås, 4 port

500 gram kycklingfilé- Dela varje filé på två och stek med salt och svartpeppar.

Gör en sås av:
2 dl vispgrädde
0,5 msk kycklingfond
1 msk mörk balsamvinäger
0,5 tsk torkad dragon

Jag hade även i några droppar soja för färgens skull.

Lägg kycklingen i såsen och låt puttra en stund.

Smaklig måltid!


Inga kommentarer: