Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 7 april 2013

11 veckors platåer?

Det går minst sagt segt med min viktminskning just nu. Jag är döless på det! När jag började med lchf i augusti hände det absolut ingenting med vikten de första 11 veckorna! Jag härdade ut och hux flux rasade jag 11 kg! Sen stilla igen...:-/ Nu har jag kollat mina anteckningar och ser att jag åter stått stilla i prick 11 veckor nu! Jag sköter mig för det mesta exemplariskt, jag motionerar ju till och med, men ändå händer det INGET. Jag vill ju gå NER i vikt, inte stå o stampa på samma siffror vecka ut och vecka in! Vad är det för fel på min trögfattade kropp? Ibland frestas jag av tanken att återgå till Viktväktarna, som jag vet fungerar bra för mig i viktminskningssyfte. I nästa stund är jag realistisk. Vill jag återgå till mitt sockerberoende? Vill jag återgå till min uppblåsta mage och finniga hy? Vill jag återgå till den ständiga orkeslösheten som sockerätandet medför för mig? Svaret på dessa frågor är ett solklart NEJ, det vill jag inte- även om jag går ner i vikt då. Jag mår rent ut sagt skitbra av lchf-kost. Ändå blir jag less! Varje måndag kliver jag upp på den där elaka vågen som bara hånler åt mig! Varför?? Nä, som sagt, nu har det gått 11 veckor med stillestånd igen. Dags för ett litet "ras" tack!!!?
Less, less, less....:-(

4 kommentarer:

Anonym sa...

Inte blir det bättre av vädret heller. Om du ser att någon har kräkts på snön är det inte omöjligt att det är jag. Kan det inte bara sluta snöa och bli vår någon gång.

/Mia

Catarina sa...

Så sant! Snön gör en inte direkt muntrare...:-/

Cecilia sa...

Måste du äta socker för att du går till viktväktarna? De utesluter väl även sånt?

Catarina sa...

Viktväktarna går ju ut på en så allsidig kost som möjligt där man äter pasta, ris, potatis, bröd etc. Och det är ju = socker...