Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 20 november 2011

Undrar vad vi ska hitta på idag?

Ute regnar det med vissa inslag av snö....Huuuuga! Alla människor skriver om snölängtan på facebook och jag får en klump i magen av ångest bara jag tänker på det. Vad olika man kan vara... usch o fy. Önskar att jag också kunde ha en liiiten längtan efter det vita, kalla eländet, men det har jag inte.
Igår kväll var jag som en död sill. Tvärsomnade på soffan och missade "Så mycket bättre" som jag tänkt se. Vaknade av att både Thea och Edvin irriterat försökte få liv i mig, strax innan nio... då hade jag nog sovit i en och en halv timme! Ändå somnade jag gott igen strax efter tio... o sov till åtta i morse. Välbehövligt antar jag. Funderar på att baka nåt mer idag. Kan vara trevligt att ha nåt i frysen nu när juletid närmar sig. Skulle även behöva städa. Badrummet skulle behöva sig en rejäl omgång. Tycker det luktar skunk där inne hur jag än skurar, så jag tror det är dags att ta bort badkarsfronten och göra rent där under. Usch vad jag hatar det! Ryser bara jag tänker på det. Men skönt  när det är gjort! Nåja, klockan är halv elva nu och jag sitter fortfarande i morgonrocken. Om jag ska göra nåt av det jag tänkt idag kanske det är bäst att jag sätter lite fart...

Inga kommentarer: