Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

fredag 25 november 2011

Adventsfint

Vaknade före klockan i morse och sen var det en jäkla fart på mig för ovanlighetens skull. Jag vek ett helt berg med ren tvätt, tog rätt på en massa disk, bytte sängkläder, plockade lite här o där, plus att jag hann det vanliga, duscha och sånt. Allt detta innan jag gick till jobbet! Åkte och handlade när jag slutade jobbet. Köpte nya julgardiner eftersom jag bara hade röda, och jag tycker inte att det passar med rött i min lägenhet. Så nu blev det svarta med lingonkransar på som de hade på Ica Maxi. Fina och ganska diskreta. Sen har jag satt upp dom, och bytt lite dukar och donat lite, men jag är inte klar. Får städa ordentligt i morgon när det är ljust. Har tittat på Idol och storgrinat. Det var kärlekstema och de sjöng för någon de tyckte om. Oj oj oj, vad mina tårkanaler funkar bra! Undrar vem som åker ut i kväll? Väntar på resultatet nu. Jag tror att Molly kommer att åka, men jag har ingen aning, och jag vet inte heller vem jag hoppas på, för jag tycker att alla de som är kvar är jätteduktiga verkligen. Just nu börjar det kännas att jag var vaken tidigt i morse, ska bli skönt att gå o sova...I morgon är det (förutom städningen) även plugg som gäller. Två uppgifter måste göras, för de ska vara inne på måndag. Det är Hexametern och en annan skrivuppgift. Har jag lust med det?? Svar nej. Skulle verkligen, verkligen behöva göra en sak till som jag dragit ut på alldeles för länge nu.... och det är att "göra vinter" på balkongen. Dvs bära ner alla möbler i förrådet och plocka bort blomlådan och ampeln, som jag tror har blommat färdigt vid det här laget...;-) Varför är jag så seg tro??

Inga kommentarer: