Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 20 november 2011

Bullar o kakor

Idag har jag bakat kolakakor, och sen även bullar. Gott! Försökte göra såna där "snäck-bullar", alltså snodda bullar utan papper. Har provat några gånger förut och alltid misslyckats, och så även denna gång. De flyter liksom ut och blir stora o platta. Det retar mig! Jag kanske har i för lite mjöl, vad vet jag? Men jag tänker inte ge upp, jag vill kunna göra fina såna bullar! Men smaken är det då inget fel på! ;-)

Barnen är hos kompisar som vanligt. Jag och Thea ska äta pasta pesto idag. Mums, mums! Det är bara hon o jag som äter pesto, så grabbarna får väl köttbullar eller nåt i stället...
Så var det det där med att städa badrummet ja....=/ Hm....nja, jag gör nog det en annan dag ändå... Nu har jag ju varit huslig nog och bakat och stått i. Fattar för den delen inte att det är första advent om en vecka. Jag trodde att det var helgen efter, men icke sa nicke. Tiden bara rusar fram som vanligt och jag hinner inte med. Måste leta fram adventsstjärna och nån ljusstake i veckan då...

2 kommentarer:

Christina sa...

Men vad du har varit duktig idag!

Catarina sa...

Ja nåt så otroligt duktig!!! Kolakakorna är för din skull mamma, om ni kommer hit i jul...;-)