Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 6 november 2011

Julklappshandel

Igår kväll fick jag ett sms från Patrics sambo Anneli som undrade om det skulle komma några "spöken" på besök? Jag tycker det är så luddigt vilken helg det egentligen är man ska klä ut sig, så jag hade sagt till barnen att det var förra helgen, och då blev de så besvikna att de hade missat det! Så då fick de chansen att gå till Patric o Anneli o "spöka" lite på lagom nivå i går kväll, även om det kanske var fel dag? Fick ta vad vi hittade i "utstyrsel-väg" och sminka till dom lite, så blev det två läskiga spöken! Jättekul, tyckte både Edvin och Thea!
Lottis kom på besök igår kväll så vi hade hennes assistans också! Skönt att få något annat att tänka på en stund mitt i all sorg.
Idag skjutsade jag Thea till Lottis för hon skulle vara barnvakt. Erik körde Edvin till kalaset i Sundsvall och jag följde med och gick och handlade julklappar i Birsta. Det blev några stycken i alla fall, så det känns bra! Blev även ett par tröjor till mig själv. Skönt att gå runt och strosa alldeles ensam. Synd bara att tiden gick så fort. Efter Sundsvallstrippen åkte jag till Lottis för att hämta Thea. De hade varit i skogen och plockat en massa naturmaterial och satt vid bordet och pysslade när jag kom. Thea ville inte åka hem och Lottis erbjöd henne att stanna kvar ytterligare, så hon är där fortfarande. Åker väl dit och gör ett nytt försök sen när jag skjutsar Edvin till gymnastiken. Vilken lycka att få pyssla så där, hon som älskar det mest på jorden! Lottis får nog många pluspoäng!!!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Även en så omtänksam och bra mor förtjänar +poäng:) /Micke

Anonym sa...

Egentligen var det ju fel helg.. Men det hade kommit så många andra spöken, så vi ville mest se till att vi hade nåt gotta hemma ifall dom kom. Och det var riktigt roligt! /Anneli

Catarina sa...

Det var en jättebra idé och de var så glada att de äntligen fick "spöka" lite för nån!!!! =)