Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

tisdag 1 november 2011

Svåra samtal

Eftersom min morfar är väldigt gammal och väldigt sjuk, så halkade vi in på såna jobbiga ämnen vid middagsbordet idag. Ålderdom, sjukdomar, död och sorg. Det är svåra ämnen att prata om eftersom man inte själv har några tydliga konkreta svar. Framför allt Thea undrar en massa och tycker att det är jobbigt. Hon är väldigt känslig och började gråta när vi pratade om det. Viktigt att få känna att det är ok att gråta och känna sorg.

2 kommentarer:

Minimina sa...

Kram till er!

Anonym sa...

Absolut livsviktigt att kunna känna sorg, tillåta sig själv att sörja för att få utlopp för känslorna. Låsa inne är ett ohållbart alternativ!!!! /Micke