Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

måndag 19 december 2011

Tung snö

Jag tänker inte älta hur mycket jag avskyr vinter, men jag kan säga att jag tycker inte mer om den när man måste skotta snö som väger flera ton!!! När jag kom hem från jobbet idag gick jag direkt till bilen och skulle skotta av den lite hade jag tänkt. Men det var ju ett evighetsprojekt och jag var helt slut när jag var klar. Snön är så tung, så tung, och min spade är inte den bästa har jag upptäckt. Kort är den också, så min rygg mår förmodligen inte så bra i morgon...men men...bilen är nu framskottad, får se hur länge det dröjer tills jag måste ut igen. Usch o fy. För övrigt har dagen varit lugn och skön på jobbet. Det var faktiskt riktigt roligt idag på förmiddagen. "Tomteexpressen" från biblioteket kom och överraskade barnen när vi var ute. Två kvinnor och en man var tomteklädda och spelade instrument och sjöng en stund med barnen ute på gården, och sen fick de paket också! De var fantastiskt duktiga och jag tror det var väldigt uppskattat av både barnen och oss vuxna! Riktigt roligt!

Inga kommentarer: