Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

tisdag 6 december 2011

Skum känsla

Ibland när jag kommer hem från jobbet får jag en känsla av att någon har varit i min lägenhet. Det känns bara så direkt när jag kliver innanför dörren och jag kan inte förklara den. Hur som helst är den aningen olustig. Idag när jag kom hem fick jag den känslan, och det har hänt ett par gånger förut. Började med att gå på toaletten och upptäckte att det inte fanns nåt papper, fast jag vet att jag tog fram en ny rulle i morse. Skulle då ta fram en ny, och då upptäckte jag att den jag tog fram i morse som var "påbörjad" stod på hyllan med tvättmedel där i skåpet. Då blev den där konstiga känslan ännu starkare. Förmodligen är detta ytterligare en stress-grej som jag håller på med. Jag har naturligtvis ställt den där omedvetet i morse och ingen har så klart varit i lägenheten. Min första tanke var att Jonathan har varit hem på lunchen och hämtat nåt, men sen kom jag på att hans nyckel är här så han kan inte ha kommit in. Jag tror att jag verkligen, verkligen behöver ledigt nu. Men en skum känsla är det, det kan jag inte komma ifrån. Fast jag förstår om det låter knäppt.

Inga kommentarer: