Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

onsdag 7 december 2011

Tråkiga utgifter

Är det inte så typiskt som något kan bli? Skulle ju åka till bibblan på planeringen på jobbet, vilket jag också gjorde. Tog med mig Thea på samma gång eftersom hon skulle till frissan efteråt. Hann ungefär till gamla Härnöhallen. Då började det tjuta som bara den. Helvetes skit, tänkte jag och åkte sakta fram till Kastellskolans parkering där jag ställde bilen. Tänkte att jag måste ringa nån som kunde hjälpa mig och den första jag kom att tänka på var Erik. Då upptäckte jag självklart att jag hade glömt mobilen hemma, som jag alltid har med mig i vanliga fall! Ååååh vad irriterad jag blev, minst sagt! Nåja, in på bibblan, frågade snällt i kassan om jag kunde få låna en telefon, vilket jag tack o lov fick. Fick tag på Erik, han sa att han kunde komma efter att vi varit hos frissan. Sagt o gjort. Jag lånade böckerna som jag skulle till jobbet, och sen gick jag till frissan med Thea och sen hämtade Erik oss. Han provade bilen och sa att det verkade vara nåt med nå bromsar och att handbromsen var paj. Han tyckte att vi skulle låta Jocke titta på bilen och komma med ett kostnadsförslag, så han ringde honom direkt, och sen körde jag bilen till honom, så nu står den där den står. SKIT-BIL. Usch vad irriterad jag blir! Men men, bara att gilla läget. Brorsan ringde nu, han trodde det var nåt med nå belägg eller vad det hette, vad vet jag? Han trodde i så fall inte att det var så dyrt, och det lät ju åtminstone positivt så långt.

Inga kommentarer: