Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

fredag 16 december 2011

Fredagsmys

Ääälskar fredagar, det visste ni inte va?? ;-) Dagen gick fort idag. Efter lunch fick jag lov att smita iväg till skolan för att titta på Edvin o Theas luciafirande. Tror inte jag behöver skriva om hur fint det var, det var lika magiskt som alltid. Har inte gjort så mycket vettigt sen jag kom hem. En riktig slappar-fredag bara. Inget att se på tv heller nu när Idol är slut....=( Undrar vad vi ska hitta på i helgen då? Kanske göra nåt julgodis?? Jag och mina arbetskamrater på avdelningen fick var sin julklapp av två barn. Deras mammor hade gjort fyra olika julgodis-sorter och lagt i små påsar i en fin julpåse. Och de var sååå goda!!!! Är lite sugen på att göra egna såna... (för de är så klart slut redan, fast jag fick dom i tisdags...) En mycket uppskattad och god julklapp! Får se om jag kanske gör egna...Jag brukar inte göra julgodis så ofta faktiskt. Knäck har jag kokat en gång i hela mitt liv och då blev det misslyckat och då är det kört sen. Då blir jag vrång och vägrar göra det igen. Så ska jag göra nåt så ska det vara nåt enkelt som det är svårt att misslyckas med. Bakade i alla fall nougat-rutor här om dagen så vi har i jul. Jag ställde ut plåten med folie över så nougaten skulle stelna. När jag tog in kakan hade ett stort folie-ark blåst iväg, för det fanns ingenstans! Undrar om nån annan granne har fått det på sin balkong, för borta är det i alla fall! Men kakorna är goda, och dom är kvar!!!! =)

Inga kommentarer: