Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

lördag 3 december 2011

Tänk positivt!

Ibland känner jag att jag har blivit en gnällspik! Det vill jag inte vara. Därför försöker jag tänka positivt. Idag är jag less på att det är mörkt och tråkigt väder (som jag alltid är på höst och vinter)... Måste komma på nåt positivt med årstiden....

* Man kan tända ljus och mysa i soffan
* Det är rätt mysigt med stjärnor och ljusstakar också
* Det syns inte lika väl hur lortig fönstren är...;-)
* Det finns inga getingar och ormar framme

Det sista och bästa...
* Det snöar inte, (än så länge.)

Sen kommer jag inte på nåt mer. Det var lika svårt som jag trodde.

Oj vad jag känner mig glad och positiv nu! ;-)

2 kommentarer:

Anna sa...

Ja du, vintern kan vara jobbig. Vi har fortfarande mer sensommar än vinter :( Men jag vet en till fördel med vintern. Ingen svidande solbränna (om man inte befinner sig i fjällen naturligtvis). Ha en underbar helg. Kram på dig.

Catarina sa...

Jasså ni har samma typ av vinter i Tyskland som vi har här då?!! Du har rätt, ett plus till!