Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

måndag 5 december 2011

Sci-fi

Som om det inte vore nog att jag skulle skriva en science fiction-novell i kursen, så var jag dessutom tvungen att läsa de andras berättelser, och kommentera. Alltså de andra i studiegruppen.... och som vanligt har jag dragit ut på det, så nu sitter jag här sista dagen innan det ska vara gjort, och har precis läst igenom 5 st science-noveller. Ja, kommenterat har jag också gjort. Fy bubblan vad tråkigt rent ut sagt! Men ack så skönt att det är gjort nu... Nu ska jag bara läsa ut dikt-boken och analysera den, samt läsa tre noveller och analysera dom, så är det som ska vara klart tills i morgon gjort... bläääääääh. Just nu känns det som att jag skulle vilja ta ett avbrott i kursen och läsa delkurs två nån annan gång...men jag ska försöka kämpa på ändå om det går. Men i ett nödläge så får man ta ett studieuppehåll och fortsätta sen. Känner bara att jag inte har nån energi på kvällarna efter jobbet, jag är trött och slut och orkar ingenting. Och så hexametern då, som fortfarande ligger över mig som ett ok. Undrar om jag någonsin kommer till skott med den? Nåja, hur som helst blir det inget gjort så länge jag sitter här och bloggar i stället! Ryck upp dig Catarina, ryck upp dig!!!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror på dig. Vet ju Att du har en enorm kapacitet när du lägger manken till :) / Micke

Catarina sa...

Tack fina du!