Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

torsdag 8 december 2011

Riktig vinter

Nu så, nu har alla som önskat snö fått det! Nu räcker det! Snöade som bara den igår kväll, usch o fy. Klockan är sju denna torsdagsmorgon och jag börjar jobba halv åtta. Har massor av tid över på mornarna nu för tiden. Av någon anledning är jag inne i en sån där period då jag "känner på mig" när klockan ska ringa, så om den ska ringa 05.25 så vaknar jag 05.23. Faktiskt skönt, tänk om det kunde vara så jämt! Slippa vakna av alarmet.

Har min lång-dag idag, men även de dagarna brukar gå fort nu för tiden så det känns helt ok. Dessutom har jag min kort-fredag i morgon, och då står jag ut med vad som helst innan! Hela helgen känns så mycket längre när man slutar tidigt på fredagen! Då ska jag på utvecklingssamtal med Jonathan på skolan. Jag vet att det har varit en tuff höst i skolan för honom, men jag vet ju även att han skärpt till sig på slutet, så det känns ändå bra! Inte lätt med skoltrötta ungdomar! Känns ändå så himla bra att veta att våra samtal och pepp har givit någon form av resultat eftersom det är efter Eriks o mitt förra samtal med honom som det har vänt. Här om dagen hade de haft någon redovisning på fysiken i skolan där temat varit "ljud". Jonathan och en kompis till honom hade spelat och sjungit för ca 20 pers i två omgångar om jag förstod det rätt. Modigt och roligt, och hans fröken berömde honom jättemycket för den redovisningen i mejlet jag fick här om dagen. Blir så stolt!!!! Jag tror att hans nyfunna intresse för gitarr och sång också kan ha bidragit till att han mår bättre och visar bättre resultat i skolan. Jag vet ju hur bra man mår av att ha något kreativt att syssla med. Roligt är det i alla fall!

Inga kommentarer: