Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

fredag 6 augusti 2010

Ytterligare ett recept

Säg till om ni tröttnar på att jag lägger ut recept här, men jag gillar själv när andra delar med sig av goda saker...;-) Gjorde ännu en ny maträtt från Viktklubbs sida idag. Jag tyckte i och för sig att receptet lät gott av att bara läsa det, men det var ÄNNU godare... ja så gott att jag skulle kunna bjuda på maträtten om jag hade gäster.

Kycklingfilé i Gräddragonsås, 4 port
500 gram kycklingfilé
8 st soltorkade tomater (avrunna)
1 msk margarin
salt o peppar

Gräddragonsås:
2 dl mellangrädde
0,5 msk kycklingfond
1 msk balsamvinäger
0,5 tsk dragon

Hovmästarpotatis:
1 kg potatis
2 dl het mellanmjölk
1 msk smör
salt o peppar
1 krm muskotnöt
2 dl hackad persilja (Jag tog lite torkad i stället)

Dela fileérna på längden. Snitta varje och fyll med en soltorkad tomat. Stek kycklingen i margarin och krydda. Slå på grädde, fond, balsamvinäger och dragon. låt kycklingen koka i såsen till köttet är genomstekt, ca 5-10 minuter. Koka potatisen med skalet på. Skala den och skär i ganska tjocka skivor. Koka upp mjölk och smör. Tillsätt potatisen och låt den koka i mjölken under lock i ca 5 minuter. Tillsätt kryddorna och servera. Klart!

Måste åter säga att jag blir glatt överraskad av vissa "kalorisnåla" recept, fantastiskt gott! Kommer garanterat att göra denna rätt fler gånger.

Nu ska jag hoppa in i duschen och bege mig till Sundsvall.... //C

Inga kommentarer: